onsdag 19 juli 2017

SCRAP FR DOLLARSTORE, NETTO OCH ROX STAMPS!




Hejsan gott folk i sommarvärmen!
   

Hoppas ni har det härligt denna somriga onsdag! Äntligen känns det som en genuin sommardag. Varit i stugan en vecka, kom hem igår kväll. Var rejält utrustad med pysselsaker denna gång. Annars slår abstinensbesvären obönhörligen till!  

I fredags var vi i Ljungby där det, som på så många andra ställen i Sverige, finns en Dollarstore. 
Undertecknad är uttalad förvaringsnörd, köpte dessa två små boxar att ha bling i. Måste ha lådor där jag kan se vad som finns, annars glömmer jag vad jag har.


10 kr styck - juste pris!




Köpt dessa större modeller tidigare, kostar 20 kr/st.


Vi tittade även in på Netto och där hittade jag några få saker.


Nedsatt pris, ållrajt!



Dessa akvarellpennor från Netto funkar likadant som Inktense pennor, men är betydligt billigare, 59 kr



De Inktensepennor jag köpte för ett par veckor sedan, här, kostade 13,25 kr per penna, dessa från Netto kostar 2,50 kr per penna!
Har bara använt dem till ett art journaling uppslag hittills, men märker ingen större skillnad än så länge (lär kanske vara mer färgpigment i Inktense).


Igår var jag väldigt kort inne om i proffsiga scrapbooking butiken Rox Stamps i Ljungbyhed. Där finns mycket fint! Dessvärre hade jag ont om tid då både mannen och Sushi (min katt) satt utanför och väntade i bilen. Blixtvisit men hittade dessa underbara:


Är ju insnöad på art journaling för tillfället så dessa fina är simply heaven! Från Nellie's Choice i Nederländerna. 39 kr per stencil.
Undertecknad gillar verkligen cirklar så speciellt den i mitten ser jag fram emot att använda!


Fick även syn på denna ljuvliga lila vaxfärg (gilding är förgyllning på engelska). Den är vattenbaserad och snabbtorkande, från brittiska Creative Expressions. 
Hur snygg är inte denna metallic färg, wohooo?!


Finns hur mycket roligt som helst på Rox Stamps, jag hann inte ens se alla fina cardstock de här. Detta är även en nät shop, så om du vill kan du kolla här:  ROX STAMPS
Jag tycker de har mycket annorlunda och udda saker i denna butik. Tidigare har jag beställt en personlig stämpel hos Anna-Lena med mitt namn. Hon har också flera roliga stämplar som handlar om choklad, ha ha!


Rudbeckior


Ett par art journaling spreads:


Gammal rosstämpel från Netto




Har varnat er tidigare, undertecknad är en 'färggalning'!



Lavendel i trädgården


Just när jag skulle publicera dagens blogg försvann internetanslutningen.... Ibland avskyr jag verkligen elektronik, är övertygad om att det lever ett helt eget liv!! Bäst jag skyndar mig nu!


Önskar er alla en mysig pysslig kväll!


   /Meja  :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar