onsdag 20 februari 2019

NÅGRA SMÅFYND SAMT JUNK JOURNAL GREJS!

Hej hej därute!
Hoppas ni mår bra, skapar och har massor med inspiration. Sitter och fryser denna onsdag fm och var just "tvungen" att gå och göra mig en balja vaniljkaffe. Ett par värmeljus lyser upp mitt skrivbord. Ingen snö här i södra Sverige, vilket jag tycker är ganska skönt!


För ganska så exakt ett år sedan


Mars 2018


Tänkte skriva på svenska idag, var nog länge sedan sist!  😏



Ni som har en Netto att tillgå, har ni varit där nyligen? Droppade in förra veckan och hittade till min glädje en massa tejp. Har dille på washitejp numera!


Både washi-, glitter- ....


..... och glansig tejp!

I denna del av landet finns en butik som heter Smart Buy, som har allt möjligt. Även lite "bas" pyssel till billiga priser.


Där finns massor med A4 glitterark, har aldrig tidigare sett det i så många färger! 
Akrylfärg finns i basfärgerna och ritblock med olika tjocklek på pappret. Det ovan kostar 25 kr. Ska bland annat printa ut figurer på det till art journaling och junk journaling.




Har mest sysslat med min första junk journal (JJ) på sistone, så det har bara blivit ett art journal spread:


Glömde såklart att dra med ett värmeljus över ytorna som är målade lila, så när jag la ihop boken klibbade sidorna samman. 😦 Detta är dock ett spread som jag gjort om, från början hade jag målat med gelékritor i olika färger över bägge sidorna. Nu kom dessa underliggande färger fram, men jag bestämde mig för att betrakta det som en 'happy accident'. Tycker det ser lite konfetti liknande ut.

Annars har jag stämplat, punchat, målat och haft mig med the inserts till min JJ.

Denna solros stämpel kom med en brittisk pysseltidning för några år sedan.


Kannan och koppen från ett stämpel set jag köpte i Prag för ett par år sen.



Vellum ark (gjort pockets på insidorna), rospappret kom med någon slags reklampost och jag ska göra en ficka (tuck spot) av den, och de stora doilies:arna ska också bli sidor i JJ.


Jag tycker blommor är som ett litet konstverk i sig själv

Oj oj oj, solen har minsann kommit ut, så trefveligt! Alltid lika välkommen. Allting blir liksom lite lättare när den strålar på något vis.

Snaaaart hoppas jag!

Fortsatt trevlig vecka på er!

   /Meja








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar