fredag 10 februari 2017

NETTO SCRAP FYND!


Hejsan gott folk!
Hoppas allt bara är fint med er. Det blev minsann snö till slut - men alldeles för sent i mitt tycke. Det var just såhär jag ville ha det till jul, vitt överallt. Vid detta laget vill jag bara ha vår; sol, skir grönska och go' värme!

För första gången på länge har jag varit ute och fikat idag. Kom till ett helt underbart ställe som jag inte visste existerade. Heter Borgeby Stenugnsbageri & Kafé. Vilket guldkorn! Jättemysig miljö (vilket man inte skulle kunna tro när man står utanför!) och gott om plats, många soffor. Dessutom gör de verkligen allt från grunden. Till min lycka använder de icke margarin utan riktigt smör till allt de gör. 
Har du vägarna förbi rekommenderar jag detta smultronställe å det varmaste!

Sist skrev jag om billiga mister (och de finns fortfarande!). Idag hittade jag bra saker på närmsta Netto.
För ett par år sedan köpte jag sammanlagt 8 st metallic tempera färger, saknade bara den vita. Idag fick fick jag äntligen tag på den vita nyansen, plus en ny gul färg! Glad!  

20 kr st (250 ml).



Grön, vit, lime:ig gul, lila, guld, brons, silver, svartaktig, rosa, blå.


Dessutom hade de äääääntligen återfått de genomskinlig lådor som de hade för cirka ett år sen. Har retat mig att jag inte köpte några stycken till, så gissa om jag blev lycklig när de oväntat låg i där i korgarna på Netto idag.




Vill ha genomskinliga lådor så att jag omedelbart ser var jag har saker.




6 fack, 39 kronor




8 fack, också 39 kr (fanns även med två & tre fack)




Denna köpte jag för ett år sen, men fanns också att köpa nu igen (finns även denna storlek utan några fack i).

Var även en sväng på Lidl, men i just den butiken fanns inget "scrappigt" idag. Vet genom Marta Lapkowska att Lidl på Irland haft både billiga mister, färgad modelling paste och andra roligheter. Eventuellt var jag för sent ute.

Känns alltid bra när man kan hitta pysselsaker som inte kostar en halv förmögenhet.  
Önskar er ett riktigt trevligt fredagsmys
och en härlig helg!
Pyssla på!


           Meja















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar