onsdag 24 januari 2018

HÅLL I HATTEN, MOLLY'S & 2 JOURNAL SPREADS


Jag är glad och tacksam att huset fortfarande står kvar. Som det blåst ända sedan igår kväll! När det blåser så kraftigt här nära havet, är det som om kylan går rakt in i märg & ben. Känns mysigt att få sitta inne nu. 



Min obligatoriska pulverkaffe med vanilla syrup i (något mannen aldrig skulle dricka - ens under pistolhot!) - MUMS!




Kom igår kväll iväg till närmsta Netto, där det inte varit så mycket pyssel roligheter på ett tag. Kanske inget som intresserar er som gör kort, men håller man på med art journaling i böcker är det kul när man hittar platta embellishments. 



Blommor kan jag inte få för mycket av! 15 kr per paket och de är lite 3D. Det fanns många fler varianter av dessa, bland annat med resetema.

Är barnsligt förtjust i glitter. Att sätta lite glitter på vissa blommor kan ofta pigga upp. Fanns en massa färger men jag var väldigt skeptisk då det tidigare har hänt att glitter med färg varit helt transparanta.



Det var tack & lov inte de här, blev riktigt rosa när jag testade vid hemkomsten! 25  kr för 250 ml
Oh yeah, pink is my happy color!! 


Det fanns mer pysselsaker på Netto, men inget jag köpte. Gel pennor, akvarellfärger i fast form, mm.


Här ett par art journal spreads: 




Syns inte så bra på bilden, men det är silver och lila metallic färg på bakgrunden. 




Älskar swirls i alla möjliga former! Här är bakgrunden gjord med gel kritor.


Här kommer åter ett riktigt bra tips, som jag skrev om redan den 15 sept-17. Den duktiga Youtubern Umut Rados berättade på en av sina vackra videos om amerikanska Molly Harrison, som gör amazing pieces of art. Nu har jag hittat en sida där Molly Harrison ibland lägger ut gratis fantastiska vackra bilder som man får ladda ner gratis. WOW!
Kolla själv denna länk: Molly's free printables 



En av många vackra bilder. Vilken skatt! Thanks for your tip, Umut Rados!




Vid en promenad längs stranden för ett par veckor sen

Har inte sett solen på många dagar, hoppas ljuset kommer tillbaka asap! Tycker inte det märks så mycket att dagen härnere de facto blivit mer än en timma längre.

Lastly I would like to say a big THANK YOU to my readers! For obvious reasons most of you are in Sweden (tack så mycket!).
Second place Norway. Tusen takk til er alle i vårt vackra nabo land. Third most readers are in the States, and fourth in Russia! That's fabulous! 😊 Благодаря вам! 
Danmark kommer på 10:e plats, haha ha!

For a very long time I've been thinking about switching to English in my blog, I don't know if that would actually be better. What do you think?! 

Vad det viner därute, fryser bara jag hört det!
Hoppas du får en riktigt mysig onsdag kväll!


My favourite socks, that I got from my aunt who lives in Vermont


Allt gott till Dig!



     Meja












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar