torsdag 12 april 2018

PENNOR, PENNOR & UTLOTTNING!


Hejsan gott folk!
Gäller minsann att hålla i hatten idag, hua' va' det blåser (börjar nästan bli rädd att fönsterrutorna ska rämna!)! Hoppas det inte tänker hålla på så här hela våren, längtar efter kaffestunder i hammocken. Var i stugan i helgen och isen hade ännu inte släppt.




Så kul det varit om man kunnat åka skridskor på sjön!!




Solen strålar i alla fall denna torsdag, häääärligt!

Givetvis måste man packa med sig pyssel när man ska vara i stugan några dagar - annars slår abstinensen obönhörligt till!!  😲




Målade bl a denna bild som jag scannat från Daphne's Diary.



Testade olika sorters pennor, färger och är inte klar. Ska klippa ut fåglarna och använda i en art journal.

På väg till stugan besökte jag Panduro. De hade erbjudande på tre Posca pennor till priset av två! Tydligen finns det sju olika sorters storlek. Posca är en snabbtorkande vattenbaserad marker. 
Jag var på jakt efter vit, men pennorna finns i alla möjliga färger.



Dessa är 8,0 mm, 1,8 - 2,5 mm  samt 0,9 - 1,3 mm spets. Håller du också på med art journals vet du redan hur bra de är att t ex göra en ram med runt sidan. 
Om du använder gel medium så se dock till att sidan är torr innan du använder Posca pennor, annars blir de totalt förstörda. 😰  Posca pennor ska helst förvaras horisontellt.

Kampanjen gäller fortfarande, så passa på! Three Posca pens for the price of two, yay!





På hemväg från stugan blev det en snabbvisit på Netto. Denna vecka hade de fineliners, 0,7 mm spets. Toppen till doodling!




Så många färger! Kanonbra när man ska färglägga små pilliga images!


Har i minst en månad tänkt att jag skulle ha en utlottning på min blogg. NU får jag se till att komma till skott! 
Lottar ut en small Gorjuss Santoro plånbok (obs att det inte är en piratkopia!) till någon läsare.


14 x 9 cm




Är själv inte så inne i Gorjuss-världen, men vad jag förstår har de olika flickorna namn. Har sökt med bild, men det verkar inte som om just denna figur finns mer på plånböcker. Köpte denna utomlands för några år sedan (givetvis är den helt oanvänd!).






Vill du vara med i utlottningen behöver du bara skriva ditt namn här under i kommentarsfältet på bloggen, eller skriva ditt namn i tråden på Facebookgruppen. Jag kommer att (enväldigt!) välja ut en vinnare på lördag kväll - och skickar iväg priset till vederbörande i nästa vecka.
Hoppas jag inte glömt någon viktig detalj nu, har inte haft någon utlottning förut men tänkte ha det då & då framöver. Kul!






Här ett litet kort jag gjorde häromdagen. Tags i kvadrat! 




Tags bl a från Panduro (och nu nedlagda Nille).


Ni får ha en fortsatt bra vecka - och lycka till i min utlottning!


Blås inte bort!



 






2 kommentarer:

  1. Hejsan Marie! Den här utlottningen varade tills i lördags kväll.... Drog en vinnare kl 20 och har idag postat priset. Jag ska dock ha fler utlottningar framöver, så varmt välkommen till dem. Om det var just Gorjuss som lockade, så kommer det mer av det också. Lycka till framöver och önskar dig en riktigt fin vecka.

    SvaraRadera