fredag 15 juni 2018

SOMMAR REA PANDURO, mm!


Hej på er gott folk!
Hoppas ni har det bra ute i värmen! Just kommit tillbaka från en cykeltur. Solen strålar och det är rejält varmt. Har redan varit ute i trädgården och bytt vatten två gånger i drickskålarna & "badkaret" (gammal glasslåda) till fåglarna och igelkottarna. 

Dessvärre har jag missat när två koltrastar (blackbirds) badade idag, fick syn på respektive först när de satt på gräsmattan och torkade sig. Synd för det är så himla kul att se när de flaxar i badet, ser ut som de verkligen njuter! 



Vissa av er har säkert koll på att Panduro började med sin återkommande sommarrea i förra veckan. Var och kollade läget i "min" närmsta butik igår. Är ju knappast så att jag verkligen behöver någonting(!), men när det är 50% rabatt måste man ju bara titta vad som finns!



Stor trädstencil eller -stämpel har jag faktiskt velat ha, eftersom det är så användbart när man håller på med art journaling.


De här fåglarna är riktigt söta tycker jag (men det finns många till exempel fågel dies som inte alls är fina, hua!)!  💚  

Det fanns många fler stenciler, men jag köpte endast dessa två.



YAY!! Färgpennor med mycket pigment, precis det man vill att det ska vara. Pratade med den trevliga tjejen som jobbade i Pandurobutiken och hon hade testat pennorna och verifierade att de har starkt pigment. 
Jag har färgpennor av andra märken, men det är alldeles för många brands som inte har med färgen rosa!? Are they mad?! Är ju den finaste färgen av alla!   
   

Massor med akrylfärg är också på rea, färdiga diecuts, mönstrade cardstock i block, mm mm. Gå in på deras hemsida och kolla.  😎


För er pysslare som bor i Skåne kan jag tipsa och lågpriskedjan Smart Buy (som även finns i Malmö och Höör). Slank in där igår när jag var på Center Syd och hittade denna himlans fiffiga sak:


Måste ha see through, så att jag snabbt ser vad jag har, eftersom jag ständigt är lite förvirrad!!  😵


Fyra våningar, plus en platt bottenvåning där jag lagt pappersdekorationer. Praktiskt!

Sådär, nu är vaniljkaffe baljan på plats också! Passade på att sticka ner medan ett foto laddades upp, för att tjonga på vattenkokaren. Själva skrivandet i bloggen går snabbt, det som tar tid är att beskära bilderna och ladda upp dem. 
                                                                 
Lite skapat sedan min förra blogg:


Alltid skoj att leka med gelatos. Det 27:e journal spread:et i min note book. Blommorna är från Netto.



Kort med vallmo tema



För en utmaning med många så kallade prompts.


Det är ju freeeeedag idag och i den händelse du tidigare missat "mitt" recept på en hälsoriktig snack tar jag det här igen:  

Mixa:
fetaost
persilja eller basilika
vitlök
oliv- eller rapsolja.

Du kan blanda med en stavmixer eller i en mixer som du brukar göra smoothies i. Blanda tills det blir en härlig grön jämn 'smet'.
Dippa gurk- & morotsstavar, cocktail tomater, stjälkselleri, etc.

Lätt att göra och så himla GOTT!! Kan med fördel göras dagen innan man ska äta den, när den stått och "göttat in sig" med vitlöken!




Då önskar jag Dig ett härligt fredagsmys (med fetaost godiset ovan?!) och en trevlig weekend!
            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar