måndag 19 december 2016

STÄLLEN ATT KÖPA SCRAP UTOMLANDS!


Hejsan därute i mörkret!
Är ni stressade inför julen?! Hoppas verkligen inte det. 
Nu är det faktiskt bara två dagar kvar, sedan vänder det och blir åter ljusare & ljusare om kvällarna. 🌞 Så härligt!




Tills det sker får man njuta av de juliga dofterna, dricka en kopp glögg ibland (själv föredrar jag den vita!), smaska på en lussebulle och läsa en bra bok. Och scrappa såklart!  😊




Jag startade denna EDS- och scrapbooking blogg den 1 sept i år.
På grund av min EDS klarar jag inte att blogga varje dag. 
Jag tycker jag det är jätteskoj att få tag på scrapsaker utomlands och även att få veta vad som finns i pysselbutiker i andra länder.
Hittills har jag bloggat om scrapsaker jag köpt i:

Riga fr Scrapbooking.lv                4 sept
Krakow                                        28 sept
Riga fr Sia Hobby affären             3 okt
(Systrarna Grene                         20 okt)
Irland, olika affärer                      23 nov
Prag                                               8 dec.

De flesta av dessa butiker har e-handel, vet inte om jag kanske varit lite otydlig med det. Det finns ju dessutom en översättningsfunktion, så även om du inte pratar lettiska eller tjeckiska, kan man få det hela på svenska!

Scrapbooking.lv i Riga:             
     
     http://www.scrapbooking.lv/


Krakow: 
                  
     http://www.artpasje.pl/scrapbooking-sklep.html


Dungarvan, Irland:

           https://www.davidwalshdungarvan.com/magento/index.php/craft/


Davona i Prag:

     http://www.davona.cz/scrapbooking-a-papir/c-1118/


100 svenska kronor = 10,21 euro

100 svenska kronor = 45,21 zloty

100 svenska kronor = 275,81 koruna  (CZK).


Scrap butiken i Riga hade bl a lite grejor från Ryssland.
Butiken i Prag hade inhemska jättefina stämplar.




I Dubrovnik i Kroatien lyckades jag inte hitta någon scrapbooking. Däremot finns det en affär i Gamla Stan, Algoritam, som har massor med Gorjuss grejor:

   http://www.algoritam-mk.hr/rezultati-trazenja?iskanje=Gorjuss

100 svenska kronor =  cirka75,69 kuna  (HRK).


Är helt för att man supportar svenska scrapbutiker, men ibland är det kul att hitta saker som kanske inte finns att få tag på här hemma (och som jag nämnt tidigare är jag urless på Tim Holtz produkterna som finns i varenda svenska butik....).

Nu hoppas jag du får en riktigt skön vecka innan jul.


Bilden tagen på Vellingeblomman. Något för den julpyssliga?!

Allt gott!


      Meja  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar