lördag 7 januari 2017

SCRAP SORTERING OCH LITE NOSTALGI!



HEJSAN Gott Folk!
Hur har ni det därute i vinterkylan?! Här har det faktiskt kommit lite snö, med betoning på lite. Rå kyla är det och det är skönt att sitta inne med brasan på och pyssla, som jag avser göra i kväll.
Sitter nu här vid skrivbordet och njuter av min vaniljkaffe i min kopp från Dubrovnik.




Ägnade eftermiddagen igår och idag åt att sortera grejor. Både scrapsaker samt jättegamla saker som stått nere i källaren från lägenheten jag just lämnat för gott (efter att ha haft den uthyrd i andra hand). Bara älskar att sortera, få ordning och ge bort saker till andra som kanske kan ha bättre nytta av dem.

Dessutom hittade jag en gammal dagbok jag skrivit i när jag var 11 år! Hela boken är fylld och när jag tydligen hittar boken ett par år senare har jag skrivit "Ska ALDRIG låta någon läsa denna bok, så himla mesigt skrivet", haha ha!
Jag är förmodligen äldre än de flesta som läser denna blogg. När jag var barn var det väldans populärt med bokmärken. Minns att jag fullkomligt älskade det!



Man brukade ta med sina bokmärken ("stycken" kallades de också) till skolan och byta med andra. Det var stort på min tid!



Mina lekkamrater och jag hade mycket skoj med detta. Också hoppade vi hage, twist (gummiband) och hopprep (inkl långrep och dubbelhopp!) på rasterna i skolan!

Fått hit en bokhylla från källaren och jag tänkte egentligen inte ha scrapsaker i den, men det går inte att låta bli.....!



Misterna har tidigare stått inknökade i ett skåp i scrap rummet med akrylfärger, paper-soft colors och andra färger. Mycket mer översiktligt nu så att man lätt kan se vad man har.
Tycker för övr att mister är förbaskat dyrt; kan kosta 70 spänn för 56 ml!

Det är ju förresten lördag kväll och många brukar efter nyår försöka äta lite hälsosammare och kalorisnålare. Den 9 sept skrev jag om en supergod snack, som jag själv gjort massor av gånger.
Bara att blanda fetaost, persilja (eller basilika), rapsolja och vitlök. Står som sagt på 2016-09-09.

I kväll ska jag fortsätta på det art journaling uppslag jag började på igår. Har bara gjort basen. Så himla roligt det är att kladda med färger! Man mår så bra av det!




Art journaling spread in progress!



Rotfrukter mm i ugnen, snart dags för grönsakssoppa!


Då önskar jag er en riktigt mysig lördag kväll, var ni nu än är.
Ha det riktigt fint!   💙


       Meja   







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar