måndag 2 januari 2017

SCRAPPIGT PÅ ICA MAXI!


Hejsan på det nya året!
Hoppas ni alla haft en underbar jul och en härlig nyårshelg, med tillfällen till avkoppling och pyssel. 
Ingen snö i sikte för min del dessvärre. Haft det mysigt ändå. Varit i stugan från juldagen till och med igår.

När vi anlände till stugan låg det dock en död mus i hallen och vi kunde se att det varit möss därinne. ÄCKLIGT!
Efter att vi städat och sedan fikat satte jag igång med art journaling. Rätt vad det är ser jag en mus komma springande över golvet..... Att säga att jag blev upprörd är årets underdrift. Skrek och bölade! Det jag tycker är läbbigt med möss är att de ju kan klättra. 😱

Tack & lov hade vi med oss tre stycken "ultraljudsgrejor", som ger ifrån sig en frekvens som möss inte ska gilla. Tjongade igång dem och jag hade en nära mig på nattduksbordet! Vågade ändå inte sova så jag satt och kollade på Youtube (se gärna inlägg 8 nov) halva natten och lyssnade ytterst spänt på eventuella ljud. Puh! 
Somnade till sist av utmattning.

                                                                       🐁

Sommaren 2014 satt jag uppe sent i vardagsrummet i stugan och pysslade, mannen hade gått och lagt sig. Hade fönstret öppet en liten springa.
Rätt som det är ser jag något svart i ögonvrån flaxa omkring i rummet. Visade sig vara en FLADDERMUS!!! Blev rädd av musen, men fladdermusen gjorde mig fullständigt hysterisk. Mannen hade lagt någon tröja över en stol och jag grabbade tag i den och tog den som "skydd" över huvudet, skrek och sprang in i sovrummet där mannen och katten sov som bäst! Gick icke ut i vardagsrummet mer den kvällen.    
Trevligt med natur med detta var alldeles för nära inpå!

I onsdags körde vi från stugan in till närmsta lilla stad där de till min lycka har en Ica Maxi, där man ofta kan hitta lite billiga pysselsaker. Denna gång hade de en jättefin kantstans med duvor, kolla här:




Kostade 99 kr!




Klistermärkena med hjärtan kostar 19,90 och det är två ark i varje förpackning. Ska jag ha till min art journaling.
'Miniflaggspel' (vimplar) ska jag också ha till art journaling för att göra struktur innan jag påför gesso. Kostar 14.90.

Vi for vidare till Dollarstore, där man också alltid hittar något. Jag är en riktig förvaringsnörd, hittade dessa två extremt billiga små lådor med tio fack:



Den vackra lilla anteckningsboken med snöre ska jag såklart ha till art journaling. 😊 Den har bruna blanka sidor (fanns med olika motiv på utsidan). Kostar 30 kr och är 28x22 cm. Love it!
Fanns mindre också.




Spets kan man aldrig få för mycket av, blir så himla fint på scrapsidor. 
Guldiga tårtpappret kommer jag att klippa i.




De tre ruffiga snörena är från Ica Maxi och kostar 14,90.
De fem klämmorna att spänna fast ett uppslag i en art journalingbok (se nedan) kostar 10 kr!


Råkar du vara i närheten av Ljungby finns den mysiga affären 
M & M Living Home.
Där kan man ofta hitta saker också. 



Förvaringslådan 39 kr och de fyra embellishment klockorna 29 kr.





Praktiskt med sidklämmor då art journalingboken efter ett tag blir väldans tjock och 'bulkig'.
Detta är mitt 3:e art journaling uppslag (gör mitt 11:e för närv). Sysslade inte alls med art journaling tidigare, innan jag blev inspirerad av härliga Marta Lapkowska.
Har scrappat sedan december 2009 och detta är allra första gången jag gör något till mig själv. Eftersom jag har EDS, vilket bland annat innebär ständig trötthet, skriver jag peppande ord till mig själv på dessa sidor.

Sedan den 21 december har dagen blivit 10 minuter längre. 
Välkomnar sannerligen ljuset, avskyr att det blir mörkt så tidigt denna del av året. Förresten behöver vi pysslare allt ljus vi kan få när vi håller på med våra projekt!




Önskar er alla fellow scrapbookers, art journal:ers och mixed media personer ett fantastiskt 2017. 
Må kreativiteten skölja över er!  


     Meja   🎀










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar