onsdag 12 april 2017

FÖR EDS-KROPP VÄLGÖRANDE SPA PÅ SALTSJÖBADEN


Hejsan vänner!
Hoppas ni har en fin påskvecka. Hos mig är det rena rama aprilvädret.
För exakt en vecka sedan var jag för första gången i mitt liv på spa. En försenad födelsedagspresent till mannen. Vi var där på månd och tisdagen och när vi kom hem hade jag en riktigt skön känsla i kropp & själ. 




Del av det vackra rummet på Saltsjöbaden (YSB). Otroligt snyggt inrett.





Fin inredningsdetalj



Som pysslare önskar jag att jag kunde göra en scrapbooking layout med detta papper (tapet!)....!! Loooove butterflies!




Havsutsikt!

Efter att vi packat upp upp hoppade vi i de underbara badrockarna och satte på oss frottétofflorna. 
Tofflorna var för övr hopbundna med ett snöre som maken var i färd med att kasta. STOPP! Håller ju på med scrapbooking och såg genast hur jag kunde använda det. Lite 'störd' kanske, he he.......?!




Sedan gick vi ner i spa caféet och tog en riktig go'fika! Jag blir lycklig av cappuccino var som helst, men i denna miljön dessutom var det bara helt ljufveligt!

Efter detta satte vi oss i en av utomhusbassängerna med riktigt varmt vatten. Obeskrivligt skönt! Balsam för min gamla kropp, som dagligen måste kämpa mot Ehlers-Danlos syndrom. Det var flera andra människor i dessa bassänger, så där kunde jag inte ta foton. Stämningen var minst sagt glad bland oss som satt däri. 
Vem skulle inte vara förnöjd i denna härliga miljö?!

Även vädret var med oss denna fantastiska måndag, så vi promenerade ut på bryggan. Mannen stack ner foten i havet och enligt uppgift isade det då om den. I took his word for it!


När jag gick här kunde jag inte låta bli att tänka på en av mina favoritserier på tv; danske 'Badehotellet'!








Rådde en lugn och skön stämning på hela stället, de har verkligen lyckats bra. Synnerligen smakfull inredning överallt. Bara älskade de svartvita bilder som hänger på många väggar.




Här har jag upptäckt mitt paradis! Denna inomhus pool med varmt vatten var helt OUTSTANDING! Som jag njöt! 
Kunde för en stund känna att kroppen nästan var som innan eds:n totalt våldgästade. Kände mig liksom 'frisk' när jag befann mig i denna varma pool, med oerhört vacker skifferbotten. Aaaaaaah!

Fick tvinga mig ur varmvatten poolen för att gå och käka middag vid 19.30!

 Är vegetarian och intog en gigantisk kikärtsburgare som var supersmarrig! Till sin middag fick mannen en sallad med någon slags senapsdressing som han var lyrisk över (dressingen var sannerligen jättegod!)!




Ett rum att verkligen relaxa i (bilden tagen sent på kvällen, det var fullt med folk här på eftermiddagen)



Samma rum men motsatt kortsida. Härlig atmosfär med alla gamla böcker.





Efter middagen gick vi åter ner till mitt favoritställe.
Såååå lycklig! Inte bara lätt om hjärtat utan i hela kroppen!


Som sagt min allra första gång på ett spa, men lär nog inte bli den sista! Vad jag önskar att ALLA med eds, fibromyalgi och annan långvarig smärta kunde få uppleva detta. Borde ingå i behandlingen (vilken eds behandling....??)! Varför rentav inte remiss från läkarna för frekventa spabehandlingar?!  :)

Mer värme till er kämpar därute!


       Meja
  















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar