tisdag 27 juni 2017

BILLIGA PYSSEL FJÄRILAR!


Hejsan Pysslare!
Hoppas ni haft en mysig midsommarhelg, kanske med välbehövlig tid för skapande?! Undertecknad var i stugan ute i skogen, med regnet skvalandes utanför. Hade tagit med mig alldeles för lite pysselsaker denna gång. Not a mistake I'm likely to make again!!




Varit med min katt Sushi hos veterinären för kontroll denna tisdag eftermiddag. Körde sedan hem och packade ur henne och susade iväg till Netto för att kolla om där är något intressant denna vecka. Det är lite av ett lotteri varje gång man kommer dit!

Idag hittade jag två olika typer av fjärilar. Håller på med art journaling i gamla böcker och behöver ha platta saker, så att journaling boken i slutändan inte blir alltför bulkig. Det misstaget har jag redan gjort!  

De flesta som håller på med scrapbooking, mixed media eller art journaling verkar gilla fjärilar. Jag gör det sannerligen!



Dessa förpackningar kostar 20 kr styck




12 svarta och 12 vita fjärilar, med lite glitter




De här mindre fjärilarna är lite tredimensionella


Vissa av fjärilarna kommer jag att måla. Kanske med de metallic färger som just Netto har då & då:

(Bilden är från ett tidigare blogginlägg)




Tycker det är kolossalt roligt med färger! Här har jag "stämplat" med uppklippta toalettrullar enligt idé från Marta Lapkowska



Minimalistiskt och stilrent är som sagt inte jag, ha ha!! Älskar att smacka på med färg!



Inspirerad av fantastiska Umut Rados, en art journal:er i London, vars videos på Youtube jag verkligen tycker om.
Klockstämplarna är från Stamperia, köpte dem i Prag.


Då ska jag strax förpassa mig till "pysselstolen". Vad hade man gjort utan denna fantastiska hobby (eller det är väl snarare en livsstil!)?!


Trevlig kväll på er!
Happy crafting!                     




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar