onsdag 7 juni 2017

LITE BILLIGT PYSSEL ICA MAXI



Hejsan på er, Pysslare!
Hoppas det inte blåser lika mycket där du är! Här är det förvisso ganska varmt, men typ halvorkan. Igen!
Annars hade det varit trevligt att ta sin kaffekopp med sig ut i trädgården, men icke!





Mycket migrän på sistone, men vid ett smärtfritt tillfälle kom jag iväg till Ica Maxi på Center Syd. Där ska de omorganisera och därför har de nu 50% rabatt på sin lilla pysselsektion.




Jag vill att papperna ska vara rejält tjocka och som synes är sidorna i detta block 230 g. Blocket kostade efter 50% avdrag: 34,50 kr.
Detta är A4-format, men de hade även block i andra storlekar.




Washitejp: 14,95 kr




Dessa svarta tags var inte med på rean, men de kostar endast 9,95!

Denna Ica Maxi har även glitterpapper, metallic papper, små stämplar och lite grann till.


På Center Syd finns även en Clas Ohlson butik. En "EDS-syster" tipsade mig om att de har gesso. Hade jag ingen aning om.


Gesso blandar jag ihop själv, men däremot köpte jag denna matta gel medium, kostar 79,90 för 200 ml (precis som gesso gör).
Behövt detta länge - sannerligen välkommet! Ska användas till decoupage med servietter, klister, mm.


Här en mixed media som jag gjorde för ett tag sedan. Det är så himlans kul att leka med färg!




Om det förresten finns några Game of Thrones fans bland pysslarna här så kommer jag att blogga om de platser i Dubrovnik där man spelat in mycket av serien, om några få dagar. Också fick man litta' insider skvaller av guiden (vars väninna var med som statist)!




Nu formligen vräker regnet ner här också, samtidigt som det stormar. Finns bara en sak att göra - pyssla!!

Håll i hatten!



      /Meja





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar