söndag 6 augusti 2017

SISTA READAGARNA PÅ PANDURO!



Hello there, Pysslers!
Hoppas ni har en trefveliger helg. Får ni pysslat mera denna sommar när det är så dåligt väder? Får inte jag! Pysslar mycket oavsett väder, jag liksom bara måste....!

Vi var i stugan i över en vecka. Hade med mig en del, men såklart var det ändå mycket pyssel jag saknade!


Hur i hela fridens namn är det ens möjligt att glömma gesso.....


I eftermiddags varit på Panduro på Center Syd igen (var där även 2 juli, då det var 50% på mycket). Nu är det sista dagarna, enl uppgift skulle rean vara över på onsdag. 
Idag hade de ett bord där allt kostade 50 kr, ett där sakerna kostade 20 och ett bord där allt kostade 10 kr.



Den via gel pennan kostar 29,90. 
Blå och gröna metallpennan kostar 10 kr styck!



Små platta blommor är kanon när man håller på med art journaling i böcker!



Upptäckte inte förrän jag kommit hem att de 3 flaskorna till höger är för textil....! Oh well, tror nog att jag ska kunna använda dem ändå till något.
10 kr per flaska.



Älskar swirls av alla de slag!


De hade även billiga dies (bl a olika storlekar på cirklar, resp på stjärnor). Washitejp, Heidi Swapp stickers, cardstocks, mm.
När jag gick ut upptäckte jag att jag missat ett rea bord, gah...! Typiskt mig (men vid det laget satt mannen i bilen och väntade).


Vid vår stuga

På tal om män! Igår tittade jag på videon 'Budget Mixed Media JUNK Canvas Tutorialav Marta Lapkowska. I den berättar hon att hennes man skojat och sagt att det borde finnas en stödgrupp på Facebook för män som bor med en pysslare, haha ha! I gruppen kunde då männen diskutera hur mycket deras fru lagt ut på pysselsaker 'denna veckan', hur stor del av huset de tar upp till sina scrap saker (och vad är gesso??!), mm.
Misstänker att min man skulle gått med i en sådan grupp, hehe he!

Hoppas rea tipsen ovan kan vara till nytta. Gäller att passa på!


Från vår trädgård


Önskar er alla en kreativ
härlig vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar