fredag 22 december 2017

6 JULKORT MED MERA!


Hejsan därute i julstöket!
Hoppas ni har det bra och inte stressar som galningar inför jul! Julen borde vara en tid av frid och chans till eftertanke, men dessvärre finns det nog många som rusar igenom denna stora helg.
I norr är det gott om snö, men här nere "i södern" inte en snöflinga så långt ögat når just nu! Var faktiskt lite vitt på marken i förra veckan, men det försvann snabbt - preciiiiis som vanligt!

Härligt är att det ju vände igår, vintersolståndet! Jippi, heja ljuset!

Fick gjort 9 julkort i år, hade sedan inte mer inspiration. Är en konstig tid nu eftersom jag förlorade min älskade katt den 29 nov. Pysslet har dock varit en välgörande 'avledare' (alla korten nedan är inte från i år).





Ängladekorationen är från min farmor & farfars gård, så den är väldigt gammal. På den gården har jag spenderat många magiska jular som barn.



Tycker det är extra kul att göra kort som inte ska skickas med posten, för då kan man göra det dimensionellt.


... som sagt var!







Boksidan från en gammal bibel som jag köpte på loppmarknad i Småland. 





Julkulan med järneksblad är en die från amerikanska Memory Box, även stjärnorna kommer från samma märke.


Jag jobbade som aerobic instruktör i väldigt många år. Har haft mina gamla träningskläder i en undanstoppad låda i pysselrummet. Eftersom jag har EDS kommer denna typ av träning aldrig att bli aktuell för mig igen, så igår tog jag mig äntligen samman och slängde rubbet. Utom en färgglad favorit träningsdräkt (leotard). Tänkte med en gång att jag måste försöka stansa i tyget!
Gick hur bra som helst!



Härligt att höra ljudet då die:n skar igenom tyget i min Big Shot!




Plastgran för allra första gången! Vi brukar vanligtvis inte ha julgran då vi alltid åker till stugan, men i år blir vi hemma i jul.




Önskar er alla skön julefrid!


   Meja     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar