lördag 9 december 2017

LITE JULIGT PÅ LÖRDAGSKVISTEN!


Hejsan gott folk!
Nu är det faktiskt mindre än två veckor till vintersolståndet (winter solstice) och det åter blir ljusare & ljusare om kvällarna. Så skönt! Om man inte har turen att bo ett landskap med snö är det verkligen urtråkigt att det blir beckmörkt vid 15.30-tiden.....

Hade en riktigt kass dag igår, mestadels sängliggande. Idag har jag emellertid varit out and about. Min ena mission var att få tag på julnumret av Daphne's Diary, vilket inte lyckades i den Pressbyrå jag besökte. 😯

Efter alla andra ärenden tittade jag in i "min" Lidl butik (denna tyska "dollar store" har nyligen öppnat butiker även i USA). 
Där köpte jag dessa fina stickers.




Bara 10 kr arket.



Älskar snöflingor! När jag gör julkort brukar jag dekorera även kuverten och dessa skulle man kunna ha till både card and envelope.

Postade idag tre julkort som jag gjort. Eftersom mottagarna ev läser denna blogg(!) lägger jag inte ut bilder, utan visar julkort från andra år.


















Avslutningsvis ett julkort på en påse, som jag gjorde för fyra år sen.


Hörde av min (styv)bror i Houston i förrgår. Efter tjugo år i USA har han bestämt sig för att flytta till Sverige.
Tror ni han kan ta med en resväska smockad med pysselsaker från Michaels på hemresan, hehe he?! Not likely, lär bli problem med att bara få med sig 'det nödvändigaste' efter så många år i Staterna. För hundra år sen när jag var i USA bara ett år slet jag som ett djur på väg tillbaka med två gigantiska resväskor (varav den ena öppnade sig vid ett tillfälle - aaaaaargh!)!



Önskar er alla very
happy crafting och
en mysig kväll  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar