onsdag 6 december 2017

AKRYLFÄRG FYND


Hej Pysslare!
Hoppas ni har det mysigt därute i december mörkret. Är i alla fall härligt nu med adventsljusstakar och annan julbelysning - piggar upp lite.   

Har alltid varit väldigt tacksam för att jag har scrapbooking, mixed media och inte minst art journaling i mitt liv. Som det blivit nu känns det dock snarast livsviktigt. Skrev i förra bloggen att jag förlorade Sushi, min katt, för exakt en vecka sedan. En av de värsta dagarna i mitt liv. Haft henne i 13 år och tio mån. Saknar henne så att jag håller på att gå sönder emellanåt.
Även om jag inte alltid känt för det har jag tvingat mig att pyssla sedan Sushi gick bort. Tack & lov för denna fantastiska hobby!

I lördags var vi och handlade mat och stannade även till vid en Lidl, den tyska lågprisbutiken. Där hade de faktiskt lite roligt i alla fall.


Dessa 2 paket med akrylfärger kostade bara 100 kr!!

Utan förpackningarna


Lidl hade även billiga canvastavlor och penslar (men det har jag redan samlat på mig via Netto!). Många av er kanske redan har sett det.

Och alla ni som flitigt gör julkort har kanske varit på Netto och shoppat, de har en hel del pynt. Eftersom jag inte vet om jag kommer att göra så många fler kort än de 3 jag skapat, köpte jag bara den här:


Glitter kan alltid komma till användning - och billigare kan det knappt bli!



Här några journaling spreads som jag gjorde för några veckor sedan (då Sushi fortfarande låg på stolen bredvid).


Det är helt fantastiskt så mycket roligt man kan hitta på nätet och printa ut. 4 av klockorna hittade jag på internet. De andra är Stamperia (italienskt märke) stämplar. Glittret är 'Sparkle Medium' från engelska 'Imagination Crafts'.
Det lila "vaxet" i vä övre hörnet & nedre hö hörnet är Metallic Gilding Polish från engelska Creative Expressions, vilket jag köpt på Rox Stamps.


Ytterligare en "färg bomb sida". Har visat några sådana tidigare i bloggen. Minimalism är inte direkt jag...!



Bara älskar sjöhästar! Denna Smash-bok köpte jag på Netto för några år sedan och har bara haft den liggande. Passar perfekt till Art Journaling (efter att jag klippt bort plastfickorna)!
Sjöhästarna hittade jag på nätet - finns hur många sorter som helst. Färglagda med diverse olika pennor (är totalt rubbish på att färglägga, men jag tränar!).

Texten på vä sidan från 'Den lilla sjöjungfrun'.


"Art is the only way to run away without leaving home".
                                    Twyla Tharp


Ingen snö här än, men med en dåres envishet hoppas jag på en vit jul i år.

Må gott och
pyssla på! 
                






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar