onsdag 13 december 2017

FEELGOOD TIDNING OCH JULKORT


Hejsan på er!
Som det blåser! Fryser bara jag hör hur det viner kring knutarna. Regnet smattrar rejält mot rutan. Har som tur är en balja varmt vaniljkaffe bredvid, aaaah!  Hoppas ni också har det varmt & gott.
           ☕

Idag är det två veckor sen jag förlorade min älskade katt, som jag hade i nästan 14 år. Som jag saknar henne! Brukar inte precis vara förkyld och ha halsont, men sedan Sushi gick bort har jag haft ont i halsen. Så typiskt, när immunförsvaret blir sänkt av sorgen.
Pysslar i alla fall på kvällarna.


Det orange färgade pappret har jag haft i typ sex-sju år - och gav mig tusan på att det nu skulle användas på något sätt. Tycker det känns bra att använda grejor som man haft i lådorna hur länge som helst, är något jag tagit fasta på i år.


Ytterligare en hälsobefrämjande sak är att jag kom iväg på en fika i söndags.


Har alltid gillat gammeldags miljöer. Tror detta ställe vid en äppelodling är en gammal vagnhall eller liknande.



Fika kan man aldrig göra för ofta!! Livskvalitet!


I måndags när mannen kom hem från jobb, hade han minsann lyckats få tag på Daphne's Diary. Hurra!   😊


Är det tredje numret jag har nu av detta må-bra-magasin. Blev tipsad via en craft video på Youtube av duktiga art journal tjejen Umut Rados.



Tycker att det är en riktigt mysig tidning. Inspirerande!



Med bilder i som man kan klippa ut och ha till sin art journaling.



Egenhändig julkalender gör inte jag, men kanske något för Dig?!



Bullet journal har blivit poppis på sistone. Googlar man det finns det hur mycket som helst, inkl ställen att köpa sådana i Sverige. T o m Akademibokhandeln har en variant.
Skriver själv dagboksanteckningar i en kalender, men gör ingen bullet journal.




Ytterligare ett julkort jag gjort häromkvällen framför teven. Visste inte om jag skulle 'bli färdig' att göra några julkort alls, men nu har det blivit 7 stycken i alla fall.

För några veckor sedan la Umut Rados ut en härlig craft video där hon använder en servett. Såååå himla snyggt det blir!
Har du inte redan sett den kan du kolla här om du vill: Mixed media art journal with napkin

Jag tycker denna video är jätteinspirerande, älskar färgerna (och vill man 'jula' till den kan man ta en skridskoåkare istället för balettdansös)!

Då är det strax dags för middag här. Senare ska det bli rykande varm vit glögg ("river" gott i min onda hals!) och mer julkortspyssel framför teven.

Ha det riktigt bra därute i stugorna!   


            /Meja   ⛄





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar