söndag 31 december 2017

GOTT NYTT SMÄRTFRITT ÅR!


God afton på er!
Hoppas vädret är betydligt roligare där du är. Här blåser det och regnar, +7 ° men vinden gör att det känns betydligt kallare.   Till min glädje har det ännu inte smällt så mycket som det brukar. Önskar att det kunde upphöra totalt, så att hundar, katter & alla andra djur slapp bli så rädda.



Hoppas att alla ni EDS:re orkade med julen! Julen kan vara lite tuff även för de friskaste av människor, men om man dessutom lider av smärta och ständig trötthet kan helgen verkligen vara en utmaning - speciellt för de av er som har barn. Respekt till er!

Här har vi tagit det lugnt i jul. Bortsett från fyra dagar har jag haft migrän sedan den 16 dec, samtliga juldagar. Mannens tre vuxna söner + två sambos var här lilla julafton och käkade julmat. Var jättetrevligt. En av dem hade minsann varit på Panduro och köpt lite pyssel till mig i julklapp, blev jag verkligen imponerad av, att han faktiskt tänkt till! 😊 Den yngste sonen bor i Östergötland, men har varit här sedan innan jul. I skrivande stund kör maken honom till en nyårsfest, med gamla kompisar. 
Synd att det inte blev något snö till jul, tyvärr är man numera van vid detta i de södra delarna av vårt avlånga land. Kan därför heller inte bjuda på vackra bilder av vinterlandskap!



2017 har inte varit ett höjdare år för min del. Bland annat pga uruselt väder både vår och sommar. Har sedan feb-15 för första gången i livet tillgång till en trädgård och önskar kunna utnyttja denna fördel. Längtar redan efter en solig vår nu (därav fotona!). 
Det absolut värsta är att jag miste min älskade katt den 29 nov. Kan fortfarande inte tänka på Sushi utan att börja gråta. Hade haft henne i nästan 14 år. Otaliga gånger har hon legat i sängen och "vaktat mig" när jag mått dåligt. Blev tomt i huset utan henne.
På den positiva sidan är att jag i år haft 139 migrändagar jämfört med 184 förra året och 198 migrändagar år 2015. Kanske det går åt rätt håll vad detta beträffar?! Hoppas hoppas!



Även nyårsafton blir lugn för vår del (tack & lov, hade inte orkat annat!). Vi ska äta apelsinmarinerad oumph med klyftpotatis. Testat detta en gång innan och det är hur smaskigt som helst (jag är vegetarian).

Hoppas 2017 var ett bra år för er del och att 2018 ska bli ännu bättre. Några nyårslöften?!

Så härligt om det kunde bli vår snabbt i år! Värme är riktigt skönt för ständigt trötta muskler. Alla vi med EDS bor väl egentligen i fel klimat....!
Sedan vintersolståndet 21 dec har dagen blivit 5 min längre...!!  😆




Önskar er alla ett helt fantastiskt nytt år! 


Kram Meja 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar