tisdag 8 november 2016

FANTASTISKA LAPKOWSKAS MIXED MEDIA KLIPP


Hejsan på er läsare!
Tänk att det är mindre än två månader tills julafton, jag fattar det knappt! Har alltid gillat julen. I natt var det 5 minusgrader här, första gången det är så kallt. Sägs att det ska snöa i kväll, vi får väl se.
Kom inte upp förrän efter kl 16 idag, avskyr det. Återigen migränanfall. Hittills haft migrän alla dagar utom en i november.

Har oftast negativa drömmar när jag har smärta. Denna gång var det att jag befann mig på ett stort skepp som sjönk. Det var bara de som köpt 'speciella biljetter' som fick komma i livbåtarna och någon sådan biljett hade jag inte.
Hmmmm, undrar vad gamle Freud haft att säga om detta?!

Kan man få en huvudtransplantation tack?!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------






Man blir inte på gott humör av så mycket smärta, det vet ni alla som har drabbats. För att motverka detta brukar jag äta frukost i sängen samtidigt som jag tittar på den polska mixed media stjärnan Marta Lapkowska på Youtube. Finns även under Maremi Small Art. Du känner kanske redan väl till Marta?!

Hon är verkligen outstanding. Otroligt duktig scrappare/mixed media artist. Dessutom har hon en underbar varmhjärtad personlighet. Blir glad av att se de Youtube klipp där hon pratar medan hon skapar fantastiska alster. Blir enormt inspirerad.





Det finns såklart massor med duktiga pysslare på Youtube, men själv har jag fastnat för Marta och hennes härliga bubblande personlighet. Dessutom gillar jag hennes stil. Hon är enastående på både scrap layouter, mixed media, art journaling med mera. Det är som trolleri att se när hon altrar bokomslag. 





Är icke i närheten av hennes skicklighet själv. Men jag tränar, nästan varje kväll.
Det är skönt att få bli absorberad i olika projekt och kladda med en massa färger. Väldans nyttigt att få syssla med något kreativt, ger hälsobefrämjande hjärnvila.




Skapa på, gott folk!
Önskar er en härlig kreativ tisdag kväll!


   /Meja


(pics taken at our cottage in the woods)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar