onsdag 23 november 2016

SCRAPPIGT FRÅN IRLAND!


Hej på er Pysslare - och ev andra!
Hoppas ni har en hejdundrans trevlig onsdag!
Jag har en god stund fotograferat scrapsaker och det hann bli kolmörkt under tiden. Gick inte snabbare av att Sushi emellanåt la sig på de saker jag ämnade plåta...!!



"Hmmm, detta måste undersökas närmare"!


Sommaren 2014 var mannen & jag på semester på underbara Irland. Ska du dit snart kan jag bara gratulera. De flesta läsare har kanske varit där. Love-love-love the place. Så vackert och härliga människor. Jag kan sitta och bara njuta av att lyssna på irländska! Deras musik ska vi bara inte tala om - blir helt salig!
Vi flög till Dublin, hyrde bil och körde söderut.




Dag två kom vi till lilla mysiga orten Wexford (som grundlades av vikingar!). På huvudgatan råkade vi stöta på en Euro 2 affär. Det är väl irländska motsvarigheten till typ Dollarstore. Till min lycka hittade jag lite skojigt där att använda till scrapping  😀




Älskar 'swirliga' saker av alla de slag.....



... och blingbling - för 1 euro!!


Dagen därpå gick vi och strosade i urmysiga lilla hamnstaden Dungarvan. Passerade en butik som heter: 
David Walsh Office Supplies. Råkade slänga en flukt i fönstret medan vi gick och sippade varsin cappuccino och såg till min förvåning scrapsaker där! När vi går in i butiken upptäcker jag till min oerhörda glädje att de har en fantastisk scrap avd! Snacka om totalt otippat!








Tag 3 och betala för 2 - ja tack!
Det engelska märket Xcut (som även H C Design har)




Älskar dessa Prima dörrar! Det enda andra ställe jag sett dessa på är på Hobby Himmelen i Norge.



Var halva priset på dessa på Irland, ordinarie pris 5,62 euro. 
Gillar dem så mycket att jag sparat dem till något 'speciellt'...!






"Vaddå' i vägen?? Nu förstår jag inte alls vad du menar...."





Älskar Ingvild Bolmes embellishments. 7,01 euro ordinare pris.




Köpte även dessa, men de har jag använt. Bilden lånad från Prima sida på Internet. Älskar stolen!

Hade förmånen att träffa Ingvild förra sommaren. Var och käkade tillsammans inkl väninnorna Miia och Åsa, samt Ingvilds söta lilla dotter. Vilken oerhört kreativ person Ingvild är, trevlig och mkt intressant.




Prima löv ord pris 5,61 euro


De hade halva priset på många Prima saker och när jag precis var inne och tittade på nätet så har butiken det NU med!!





Gillar verkligen kantstansen med hål i - är välanvänd!




Fjärilar kan man aldrig få för många av!



Några dagar senare efter att vi kört vackra Ring of Kerry, hamnade vi i härliga staden Killarney. I the Dungeon Bookshop fanns det lite grejor.




Vackra guldlöv
(Blommorna fanns dock i ett 3-pack från David Walsh butiken).




Söta små klänningar från the Dungeon!
Blomman till hö köpte jag på ön Valentia för 2,50 euro och det är egentligen ett hårspänne! Har jag också sparat för något 'speciellt'!




De till vä gick på 1,99 euro.




Vackra halvpärlor från The Dungeon. Prima blommorna som var 3 från början är från David Walsh (ord pris 7 euro!).


I Killarney fanns även en lågprisaffär som heter Dealz. Där köpte jag dubbelhäftande tejp i olika tjocklekar, 3D kuddar, klisterploppar och dekorativa bårder. 
Ångrade mig jättemycket i efterhand att jag inte köpte mer där, för det var verkligen extremt billigt.




Rosa & lila är favoritfärgerna ja'!



Här från Dublin, på Art & Hobby, Jervis Shopping Centre.



Gillar namnet bloomers, ha ha, betyder ju mamelucker  😁




Ännu några fina Xcut dies.




Hade letat efter en scallop stans länge. 5,99 euro

(scallop betyder kammussla!)


De hade en bra scrap avd i denna affär, men jag var ganska väck vid detta tillfälle. Kvällen innan hade jag fått mitt livs absolut värsta chockbesked. Min man lotsade iväg mig till denna hobbybutik i Dublin, dels för att jag hade sett fram emot det och dels för att avleda mig från chocken. Var inte alls in the mood att shoppa längre, så det blev bara några få saker.
Ska du till Dublin tycker jag dock absolut att du ska dit och kolla, för där fanns mycket saker.




Allra sista scrap fyndet gjordes på Eurogiant i Dublin.


Både min man och jag tycker väldigt mycket om Irland, åker gärna dit igen. Det var speciellt att sitta på någon pub på kvällen och lyssna till irländsk folkmusik, inte minst The Wild Rover;

"And it's no, nay, never
 no, nay never no more
 will I play the Wild Rover
 no, never no more...."

Vilken stämning det var, wow!

Blev låååångt inlägg det här. Jag tycker dock det är så himla kul när man hittar scrapbooking grejor utomlands och saker som man inte sett förut. Och Prima saker på halva priset är sannerligen inte helt fel!

Ha nu en trevlig kväll på er
och pyssla på!

Bye for now!


                    Meja















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar