onsdag 26 oktober 2016

FR MARIES SCRAP & PRESENT SAMT SANDRAS SCRAPLYCKAN

Hallå där!
Tjohoooo, ingen migrän idag! Så otroligt skönt, tralla la! Efter fjorton huvudvärksdagar i oktober är det dock ändå inte så att jag studsade ur sängen och gjorde frivolter på vägen ut till köket. Alla som har långvarig smärta vet hur det suger musten ur en. Smärta är bortsett från allt annat en hiskelig energitjuv.
Hoppas att ni därute har en fin onsdag.

Rena rama lottovinsten att jag lyckades komma iväg på en scrap träff i lördags. Tidigare var dessa träffar en gång i månaden och jag kom väl iväg på ungefär hälften.
Så otroligt skoj att få komma ut och träffa en massa likasinnade! Som vanligt fick jag knappt något gjort, men det sociala ska icke förringas, det är nog så viktigt! 
Överhuvudtaget är scrap träffar inget bra forum för mig om jag ska skapa, behöver lugn & ro. Den före detta aerobic instruktören (som spelade så det vibrerade i väggarna) och numera Tanten är ju väldans ljudkänslig nowadays!
Så jag babblade mest. Och tittade på allt fint som de två små scrap butikerna hade med sig! Ujujuj!
Självfallet måste man shoppa lite! Detta köpte jag och det är bara en promille av allt Marie och Sandra hade med sig.




Blommor kan man aldrig få för mycket av. Lila och rosa är mina livslånga favoritfärger och sedan kommer turkos som är en himla glad färg.




Gissa om jag blev glad över att se dessa. När jag var i Riga för ett par månader sedan och köpte sådana här visste jag inte om att de överhuvudtaget fanns att få tag på i Sverige (men jag är väl nästan den enda scrapparen i Sverige som inte handlar på nätet!).




Så fina att jag nästan smäller av!




Halleluja! Detta kommer att bli så himla snyggt på en mixed media canvas! Gesso på dem och sedan spruta på mister.     :)





Well hello, cat lovers!





De här från Scraplyckan är så snygga att man nästan dör! Önskar att jag hade hinkvis av dem, ha ha!





Enormt fina papper från Ryssland!! Kul med grejor därifrån!






Alla som var på scrap träffen den 22 okt fick de här underbara grejorna i en goodiebag! 
TACK Marie Malmberg och Sandra Eriksson!


Scrap och Present finns på facebook.
Scraplyckan kan du googla om du vill kika in.




Ett 'födelsedagskort' (canvas) till moderskapet som snart fyller år.


Önskar er en mysig kväll!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar