måndag 17 oktober 2016

SÄTTER FÄRG PÅ TILLVARON VIA DANMARK!


Hejsan gott folk!
Hoppas ni haft en härlig weekend. Ni därute som har EDS behöver verkligen tillfällen till avkoppling och att 'bara få vara'.
Lyckades komma iväg till Köpenhamn, en av mina favoritstäder i Europa. Besökte mina tre favvo ställen i denna härliga stad; 
Café Nytorv (underbart goda vanilj caffelattes!), klädbutiken L'unico på Ströget, samt ett halloween utsmyckat Tivoli.

L'Unico (= Den Enda på italienska!) har massor med väldigt färgglada kläder, som jag bara älskar. Kolla här!



Var i butiken för första gången för tre år sedan. Jag har 'jackan' i mitten på bilden, gillar verkligen alla färgerna.

Har märkt att ju äldre jag blir och ju sämre jag mår av min Ehlers-Danlos sjukdom, desto större behov får jag av att pigga upp mig själv med färger i mitt liv.









Är extremt känslig mot allt som är "sticksigt" så jag kan sällan ha stickat på mig. Huden knottrar sig bara jag tänker på ylle...!
Känns väldigt bekvämt i dessa bomullsplagg.





Även när jag håller på med min stora hobby, scrapbooking, splashar jag på rejält med färg - till skillnad från majoriteten av scrappare som är lite mera återhållsamma!
Jag blir glad av färger.




Tycker det är urläckert med ponchos (till vänster)! Kommer ännu ihåg den jag hade som barn.







Färgexplosion!  :)



Finns även till barn, hur gulliga är inte de här?!




Minns fortfarande en vidrig sjömansklänning i grått ylle jag hade som barn. Morsan insisterade på att jag skulle ha den på ibland om vi var bortbjudna. HATADE den!! Tänk om man fått ha något så här mjukt och härligt istället!


L'unico har även skitfräcka väskor.






Jag har den mönstrade röda väskan 'Mode' i desigualstuk fast i turkos, som jag tycker är en riktigt glad färg.


Gillar du stickat kanske detta kan var något (de är faktiskt inte stickiga alls!)!    :)





De här två köpte jag denna gång, kostade 499 danska kr styck:




Stortrivs i sådana här långa 'tunikor' som man kan ha till leggings, är så himla skönt att ha på sig. Verkligen avskyr saker som sitter åt (speciellt jeans), vilket säkerligen har med EDS:n att göra.
Dessutom ÄLSKAR jag färgerna på dem.

Gillar du också färger och bekväma kläder kanske du vill besöka denna butik nästa gång du är i Köpenhamn? Den ligger alltså på Ströget, om du kommer från Nyhavn ligger den på höger sida. Adressen är: Nygade 6. Är nära Nytorv.



Besökte som sagt även Tivoli, är som att befinna sig inne i ett sagoland - speciellt när det är julpyntat. Är imponerad över vilket otroligt jobb de lägger ner på att utsmycka hela området.







Mannen & jag åt middag på ett piratskepp (till vänster på fotot) som ligger därinne, så himla mysigt - hade supergott vegetariskt grillspett.




Ha en mysig måndag kväll på er därute! I kväll ska jag sitta framför teven och ägna mig åt 'mixed media' på canvas och kladda med myyyyycket färger!

Allt gott!

      /Meja











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar