måndag 3 oktober 2016

SCRAPGREJOR FRÅN SIA HOBBY SET I RIGA

Hej hej!
Då var det oktober, nu är det höst på riktigt! Hoppas Du haft en härlig och avkopplande helg.
Har ett fönster till vänster om datorn och när jag vänder på huvudet och tittar ut är det så otroligt fint med alla höstfärger. 
Nu på eftermiddagen skiner solen så det är extra vackert. Aaaaaah!

Den 4 sept skrev jag om scrapbooking produkter från butiken Scrapbooking.lv men det fanns även en hobbyaffär i Riga i Lettland, som har en riktigt bra scrapavdelning. Dessutom ligger de ganska nära varandra så ska du till Riga är det verkligen all idé att besöka bådadera. 
Adressen till HobbySet är: Dzirnavu iela 100.

I hobbybutiken har de mycket av det tyska märket Rayher Hobby. Företaget ligger i Laupheim i södra Tyskland och har funnits ända sedan 1961!! Jag visste inte innan att Rayher hade så väldigt mycket inom scrapbooking
(då jag var i Lübeck för ett par år sedan och var inne i en jättestor hobbyaffär hade de icke en enda scrapsak!?).

Hoppas du har mycket tid på dig om du ska in på Hobby Set!
Detta köpte jag:



Hade tidigare ingen aning om att Rayher hade dies! 
Gillar verkligen dessa.





Bra att det finns 4 olika storlekar.






Ovala passepartout:er. Står inget märke på dessa, men jag tror att de också är Rayher. Ett ark kostade 2,19 euro, dvs ca 21 kr.







Koskällor samt fåglar!




Ding dong! Tycker dessa är skitcoola!




Spets- samt trädekorationer. Älskar de färgglada fåglarna, fjärilarna och hjärtana!





Hur gulliga är inte dessa små pluttisar?!





Har alltid gillat 'riktiga' hattar, så självklart var man tvungen att köpa ett par av den här lilla. Hatten är från Rayher.

Swirls är den finaste embellishment jag vet! Från tyska Viva Decor.




Separata visare till en klocka, de hade olika varianter. Märket på dem är italienska Stamperia (som grundades 1995!). 
Tycker den lilla krukan och de små glasflaskorna är för söta!




Engelska märket ScrapBerry's, kostar 1,69 euro per pack. 
Trevligt att det finns kvistar till blommorna.




Är galen i sådana här polymer embellishments. Är toppen att använda till mixed media.




Nedsatt pris på interchangeables, tack tack!


Ååååh, vad roligt det är att köpa scrapsaker! Jag blir alltid superinspirerad av det.

Avslutar dagens inlägg med en LO jag gjorde för en tid sedan och önskar er en trevlig kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar