torsdag 20 oktober 2016

SCRAPPIGT PÅ SYSTRARNA GRENE

Hejsan gott folk!
Idag strålar solen äntligen igen, så himla skönt! Det är mycket som känns lite lättare när solen lyser upp världen.

Var ju i Köpenhamn i helgen och kunde naturligtvis inte låta bli att kila inom Søstrene Grene på Ströget. Det går ju bara inte (något även min man nu motvilligt förstått!)! 
Brukar alltid hitta någonting där som man kan använda till sitt pyssel - till väldans bra priser.

I Sverige finns Systrarna Grene i Strömstad, samt två butiker i Malmö.

Bland annat detta fanns nu:


De lilaaktiga sidenblommorna kostar 7,20 SEK, vita pappersblommorna 7,70 och de säckvävsaktiga gröna 7,98.



Tags 10 st i ett paket 11,96 SEK  (30 x 21 cm)



Att användas till ex mixed media



Tryckknappar som jag tänker ha till mixed media. 16,60 SEK för ett ark.



'Transparent papir', dvs vellum! Idiotiskt nog insåg jag inte hur otroligt snygga dessa är förrän jag var tillbaka på hotellet. Det är 5 ark i ett paket och jag önskar att jag köpt minst ett paket till. 
Fatta hur snyggt det kommer att bli att t ex göra diecut fjärilar av detta?! Eller julgranskulor. Kostade endast 12,32 SEK för dessa fem ark. Shiiiiiiiit att jag inte köpte fler.....!



Den stora boxen med fyra fack var lite dyr för att vara från Systrarna Grene, 44,72 SEK. De har haft liknande på Netto med olika antal fack som kostade 35 kr.
Den lilla fyrkantiga kostar 16,60 SEK.
De pyttesmå runda kostar endast 2,58 SEK per styck! 
(röd, vit, blå och orange).
Supergullliga tycker jag! Bra att ha microbeads eller liknande i.

Jag har typ mani på förvaringsboxar och vill att de ska vara genomskinliga så att man snabbt kan se vad man har.

Systrarna Grene har funnits ända sedan 1973 och drivs av systrarna "Anna" och "Clara" (som tydligen egentligen heter Inger och Ruth).
Förutom i Sverige finns de i Norge, Island, Irland, Holland, Spanien, Frankrike och t o m i Japan!
De har allt möjligt och det är roligt att gå och titta, men det kräver lite tid!

Trevligt pyssel på dig!



Bilden har jag tagit vid vår stuga





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar