onsdag 28 september 2016

SCRAPBOOKING PRODUKTER KÖPTA I KRAKOW



Hejsan på er!
Oj vad det blåser - håll i hatten därute! Dock inte så illa som på Taiwan där min brors bästa kompis bor, där de haft flera tre tyfoner, den senaste igår. Den första hade en ihållande vindhastighet på ungefär 83 sekundmeter, med vindbyar upp mot 100 sekundmeter. Hua!

Vet att det är många svenskar som besöker fantastiska Krakow, så jag tänkte visa er som scrappar vad jag köpte då jag var där för två år sedan. 
Då låg scrapbutiken ArtPasje i de judiska kvarteren, men när jag gick in och kollade deras sida idag kände jag inte igen byggnaden. Skrev och frågade om de flyttat - och det har de gjort till större lokaler. Kul att scrapbooking växer även i Polen. 
Detta är en web butik, men i Krakow finns affären nu på: Krowoderska street 77.

Priserna är i zloty och idag är 1 zloty = 2,23 kr.
50 svenska kr är: 22,42 zloty.

Här är det jag köpte när jag var i underbara Krakow:



Vita kantstansen: 93 zl = 207,37 kr.     
Amerikanska EK Success kedje stans: 32 zl = 71,35 kr




Polska märket dP Craft kantstans:  18,65 zl = 41,60 kr




Amerikanske märket Wild Rose. Fjärilen: 80 kr, rosen: 89,20 kr.  
Älskar dessa dies!





Från vänster holländska LeCreaDesign, multi die flower: 42 zl
Mitten holländska Joy crafts: 45 zl  (love it!)
Tim Holtz Butterfly Frenzy: 68 zl




Holländska Marianne design die: 30 zl = 66,90 kr
Amerikanska Cottage Cutz dies: 62 zl = 138,25 kr




Daisy D's rub-ons: 5 zl per styck. 
Dessvärre har jag inget pris på polska UHK Gallery vintage remsan.....




Distress ink: 13,50 zl = 30 kr.          StazOn: 22 zl = 49 kr.




Polska 13@rts klockmask: 9,50 = 21,20 kr.

Köpte även några andra saker men de har jag använt, bl a en väldigt vacker snirklig ram i trä.

Allt ovanstående är således ifrån den renodlade scrapbutiken ArtPasje.



Det finns ett gigantiskt köpcentra i Krakow och i en bokhandel där som heter EMPiK hittade jag följande 




Fabric tape: 15,99 zl.   Rispapper decoupage: 6,99 zl




Polska märket Heyda kantstansar: 24,99 zl per styck.



Här är två flaskor från Netto(!) som jag sprang på igår. Ska ha dem att förvara blommor i. Kostade endast 15 kr för två st (så jag köpte fyra flaskor)!




Är du på väg till Krakow snart kan jag bara gratulera, det är verkligen en härlig stad på många sätt och vis. Skulle gärna återvända.


Avslutar med en tag jag gjorde i förra veckan.



Klockorna är från Nilles och den fina hängaren från Skaparlusten i Sjöbo!

Ha en mysig pysslig kväll!

                /Meja







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar